Sunday, August 5, 2012

Mieszkanie w kamienicy po remoncie

Na początku tego roku intensywnie zabrałam się za przeszukiwanie ofert sprzedaży nieruchomości, kiedy podjęliśmy z mężem decyzję, że kupujemy mieszkanie. Celowaliśmy w kamienicę i na tych ofertach się skupiliśmy, więc byłam bardzo na bieżąco z ofertą mieszkań wystawionych na sprzedaż. Pamiętam, że znalazłam ogłoszenie bardzo taniego mieszkania w kamienicy o powierzchni 40 paru metrów, do totalnego remontu. Po raz pierwszy kupowaliśmy jednak mieszkanie w kamienicy i stwierdziliśmy, że jak na pierwszy raz to za duże wyzwanie. Do wymiany było wszystko, trzeba było również założyć ogrzewanie, bo w mieszkaniu były tylko piece. Później okazało się, że do sprzedaży są nawet dwa takie mieszkania. 
Pomimo, że mieszkanie już kupiliśmy, zwyczaj oglądania ofert nieruchomości jakoś mi pozostał (czasami myślę, że powinnam się przebranżowić i stać się agentem nieruchomości :). Moją uwagę zwróciło jedno z ogłoszeń, miałam deja vu, układ się zgadzał, tylko teraz mieszkanie jakby przeszło totalną metamorfozę. Szkoda, że nie mam zdjęć przed. Po chwili znalazłam drugie niemalże takie samo mieszkanie, że tak powiem "klona" i nabrałam niemal 100% pewności, że to samo mieszkanie oglądałam kilka miesięcy wcześniej w stanie zgoła odmiennym. Tak przedstawia się po remoncie z ceną o około 50% wyższą niż ta, którą zapamiętałam.Poniżej zamieszczam też link do oferty.



Widzicie to okienko po prawej? To mleczne szkło, które wpuszcza trochę światła do sypialni bez okna. Uważam, że koś miał bardzo fajny pomysł. Wcześniej w miejscu ściany stało kartongipsowe coś, wejście zaś było w miejscu, gdzie teraz umieszczono szybę. 

Ogrzewanie założono elektryczne. Nie ma doświadczenia z tą formą ogrzewania, ale wydaje się mało ekonomiczna.


A to drugie mieszkanie-klon. Podoba mi się bardziej ze względu na widok na zieleń z okna i jasną podłogę, nawet jeśli to tylko plastikowe panele. 


Źródło: Tablica

Mieszkanie ewidentnie zostało wykończone pod sprzedaż, ekonomicznie-castoramowo, ale bardzo sensownie. Na tle mieszkań, które widziałam, wyróżnia się bardzo pozytywnie. Mnie przekonują do niego okna, bo to dla mnie w każdym mieszkaniu jedna z ważniejszych rzeczy, mieszkanie musi być jasne. 

Widuję czasem oferty sprzedaży mieszkań, do wykończenia których ewidentnie rękę przyłożyła ta sama osoba. Ciekawy sposób na zarobek, bo mam nadzieję, że to się opłaca. Chyba musi, skoro takie oferty pojawiają się co jakiś czas.

Pozdrawiam
Marta


43 comments:

  1. bardzo fajne i jaki biznes:) podoba mi się!
    pozdrowienia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama nie miałabym nic przeciwko takiemu zajęciu. Tylko nie wiadomo czy z tego rzeczywiście, że tak powiem, jest biznes ;)

      Delete
  2. Jak mieszkałam w Anglii to był taki program o ludziach, którzy wyszukiwali tanie, stare domy, potem remontowali je i albo sprzedawali drożej, albo wynajmowali, można się było dorobić dużych pieniędzy.
    Mieszkania są idealnie przygotowane pod wynajem, proste, jasne, meblami doda im się tylko charakteru i mogą w nim zamieszkać osoby o różnych gustach wnętrzarskich.

    ReplyDelete
    Replies
    1. To sie chyba nazywa Flip that house :) Zastanawialam sie, czy w polskich warunkach jest to mozliwe i dochodowe. Na pewno stanowi to ciekawy pomysl na zycie.
      To prawda, to mieszkanie jest tak neutralnie przygotowane, ze wiele osob mogloby sie tam odnalezc.

      Delete
  3. Please, wyłącz weryfikację obrazkową :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nie wiedzialam, ze cos takiego wyskakuje. Sprobuje to wylaczyc.

      Delete
  4. Wykańczanie starych mieszkań celowo pod sprzedaż staje się coraz bardziej popularne i dobrze, podoba mi się. Kiedy my szukaliśmy mieszkania na wynajem, było ciężko, zawsze coś mi nie pasowało, a to stare meble, których nie można było wynieść, a to brud, a to kolory ścian, w końcu kupiliśmy swoje, nowe, które urządziliśmy po swojemu. Mieszkanka, które pokazałaś również mi się podobają, ciekawe rozwiązanie z tą mleczną szybą.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zastanawialam sie, czy taka dzialalnosc bylaby oplacalna, wydawalo mi sie, ze w Polsce za bardzo liczy sie przede wszystkim cena.
      Rozumiem ta niemoznosc znalezienia czegos sensownego. Czasem rece opadaja jak sie widzi ogloszenia. I co najsmutniejsze - wiele mieszkan wygladaloby ok, gdyby tylko je wysprzatac i moze czasem przemalowac na nieco inne kolory.
      Co do mieszkan na wynajem, jest coraz lepiej z kazdym rokiem jesli chodzi o ich stan. Choc zdarza sie jeszcze, ze ktos kupuje nowe mieszkanie i wyposaza je meblami wyciagnietymi z piwnicy, gierkowskimi najczesciej i liczy na to, ze znajdzie najemce...

      Delete
  5. Wolalabym jednak kupic stare, nawet bardzo zrujnowane mieszkanie i odnowic je samodzielnie. Moze jeszcze udalaby sie uratowac stary piec czy zabytkowe stiuki i nikt by nie przykryl starej podlogi plastikowymi panelami...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja tez wole kupic cos do remontu, ale wiele osob ta perspektywa przeraza. I do nich sa skierowane takie oferty.
      Z tego co widzialam, w tym mieszkaniu za wiele do ratowania nie bylo, piec byl wyjatkowo niedekoracyjny. Ale przynajmniej drzwi chyba sa stare odnowione.

      Delete
  6. Pięknie jest u Was. I te drzewa za oknem... .Zazdroszczę.:D

    ReplyDelete
  7. uwielbiam przeglądać strony nieruchomości :) najbardziej domy :)marzenia się wtedy włączają :0

    ReplyDelete
  8. Bardzo przestronne mieszkanie.Po aranżacji na pewno będzie wyglądać olśniewająco.
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
  9. Warto szukac okazji ale niestety zeby zaczac bawic sie w cos takiego trzeba miec min 400 tys wolnych srodkow tak na dzien dobry w zaleznosci od miasta.Ja sam osobiscie kupilem dwie zrujnowane kamienice na slasku za smieszne pieniadze jedna 350 m2 za 200 tys druga z troche wiekszym metrazem za 300 tys.Drugie tyle kosztowal remont kamienic ale na metrze zarobilem ok 500 zl po sprzedazy mieszkan wiec oplacalo sie choc nie bylo latwo.To byla moja pierwsza iinwestycja tego typu choc wiekszosc mi odradzala.Teraz szukam dalej napewno z wiedza ktora teraz posiadam bedzie latwiej...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gratuluję zatem inwestycji! Mogę sobie tylko wyobrazić ile z tym musiało być zachodu, tym lepiej, że jednak było warto. Powodzenia w dalszych przedsięwzięciach!
      Ceny rzeczywiście niewielkie, w Poznaniu niestety kamienice do remontu są droższe, więc trzeba przygotować jeszcze większy fundusz.

      Delete
  10. Super mieszkanie! Na pewno przestrzeni w nim nie brakuje... ciekawe jak w zimie... czy instalacja grzewcza wyrabia czy też trzeba by było pomyśleć o nowej.

    ReplyDelete
  11. Strasznie mi się spodobał pomysł z mlecznym szkłem. Bardzo ciekawie to wygląda.

    ReplyDelete
  12. Świetne mieszkanie :) Jasne i widok za oknem cudny.. Ja też bardzo lubię przeglądać ogłoszenia mieszkaniowe mimo, że mieszkanie już kupiliśmy. I też do remontu mieszkanie było- w stanie nieciekawym ale w cenie bardzo dobrej. Po doliczeniu kosztów remontu cena jest porównywalna z mieszkaniem podobnym, wyremontowanym. A jednak wolę zrobić wszystko po swojemu :) bo remontujemy sami. I teraz następny wydatek - trzeba kupić jakieś sita budowlane. Jak to usłyszałam to wyobraziłam sobie normalne sitka tylko większe. człowiek jednak uczy się całe Zycie :) Sprawdziłam tutaj i już wiem że to nie wygląda jak sitko ;)

    ReplyDelete
  13. Super mieszkanie i widać, że ktoś ma łeb na karku. Ja zrobiłam podobnie, tylko że u mnie wystarczyły porządne środki do drewna i w tani sposób odświeżyłam mieszkanie pod wynajem. No i malowanko.

    ReplyDelete
  14. No pięknie, ja remontowałam z chłopakiem, ale dom od nowa. Wszystko było do wymiany: podłogi, ściany, okna itp. Ale warto było. Teraz jest równie pięknie, jak u Ciebie.

    ReplyDelete
  15. Prace już na wykończeniu! Tak trzymać!

    ReplyDelete
  16. Bardzo fajne mieszkanko i wydaje mi się, że pozostawia równie ciekawe możliwości aranżacyjne dla właścicieli;)

    ReplyDelete
  17. Masz przepiękną łazienkę, pozwolisz, że troszkę od ciebie ściągnę?

    ReplyDelete
  18. Ale przestrzeń :D Kurcze, ja to uwielbiam ustawiać. czułabym się jak w raju. jakbyśmy remontowali mieszkanie i wstawiali wszystko od nowa.

    ReplyDelete
  19. Mi by pasowały w środku jeszcze szafy na wymiar ale generalnie mieszkanie wygląda super :) Bardzo mi się podoba.

    ReplyDelete
  20. Mi się w mieszkaniach w kamienicach podobają te wysokie stropy :) Bardzo łądnie wam wyszedł remont, gratulacje.

    ReplyDelete
  21. Fajny artykuł, jak będziecie potrzebowali firmy z rusztowaniami to polecam slv-group.eu

    ReplyDelete
  22. Nie wiem czy śledzicie na bieżąco blogi wnętrzarskie, ale wszystkie mieszkania w kamienicach poddane remontowi wyglądają naprawdę świetnie. Może to dlatego że osoby, które decydują się na zakup takiego mieszkania znają się na rzeczy?…
    Pozdrawiam! :)

    ReplyDelete
  23. Wygląda zdecydowanie ładnie :D No i można tyle z nim zrobić. Tyle możliwości, trzeba korzystać

    ReplyDelete
  24. W tym pierwszym mieszkaniu ogrzewanie elektryczne to zdecydowanie kiepski pomysł, bo kiepsko będzie w stanie ogrzać całe lokum. Moim zdaniem dobrze by było ocieplić to mieszkanie, żeby można było je ogrzewać mniejszym kosztem. Pozdrawiam :)

    ReplyDelete
  25. A nie uważacie, że najlepsze są wrocław mieszkania na własność? Ja mieszkam na swoim już jakiś czas, co prawda mam kredyt, ale jest nieporównywalnie lepiej niż w przypadku wynajmu, gdzie te pieniądze szły w las. Teraz różnica jest taka, że mieszkanie wynajmuje mi tak jakby bank, opłaty są bardzo podobne :)

    ReplyDelete
  26. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  27. Witam, bardzo ciekawe mieszkanko i pomysły. Szczególnie teraz kiedy czeka mnie remont mieszkania. Szukam własnie ekipy, która mi go zrobi. Zastanawiam się nad kimś ze strony https://oferia.pl/wykonawcy/budowa-remont i teraz pytanie czy ktoś ma takie doświadczenie. Wiem, że tam można zaleźć kogoś na prawdę po niskiej cenie. CO myślicie? Pozdrawiam

    ReplyDelete
  28. Czy ktoś kupował wrocław mieszkania od dewelopera ? Mają bardzo korzystne oferty i ładne mieszkania na sprzedaż w atrakcyjnej cenie.

    ReplyDelete
  29. Zawsze jak wynajmowałem mieszkanie to najpierw robiłem remont mieszkania.To jest bardzo normalne.

    ReplyDelete
  30. Sama ostatnio po rozmowie z moim małżonkiem zdecydowałem o zakupie mebli z sklepu internetowego https://bench4home.pl . Moim zdaniem moja decyzja była bardzo dobra bo meble były bardzo potrzebne.

    ReplyDelete
  31. Po remoncie domu to ja ostatnio kupiłem biurko z regulacją . Teraz takie biurko w moim domu po remoncie wygląda bardzo ładnie.Nawet przyjacielowi jest szkoda że tak ładnie wygląda.

    ReplyDelete
  32. A czy to mieszkanie jest już ubezpieczone? Jeśli nie to polecam Ci zajrzeć tutaj http://kompleksowaochrona.pl/ . Na stronie jest opisanych sporo produktów takich jak ubezpieczenie nieruchomości i na prawdę warto jest tu zajrzeć

    ReplyDelete
  33. Bardzo fajne mieszkanie. Rzeczywiście nadaje się pod wynajem. Można by też udostępnić je na noclegi dla przejezdnych. Sama mam apartament w Toruniu, który wynajmuje na noclegi. Można na tym dobrze zarobić

    ReplyDelete
  34. Jeśli poszukujecie nowego zarządcy nieruchomości to warto sprawdzić ofertę firmy Fadrowski. Firma ma renomę w Warszawie. Jej oferta jest szeroka, ma m.in własny dział windykacji, więc nie mają problemów z lokatorami, którzy unikają płacenia czynszu.

    ReplyDelete
  35. Super napisane. Mieszkanie prezentuje się przepięknie

    ReplyDelete
  36. Podczas moich poszukiwań idealnej nieruchomości na Costa Blanca, natknąłem się na jedną stronę, która przykuła moją uwagę. Znajdziesz tam szeroki wybór nieruchomości w Hiszpanii, w tym apartamentów w Alicante i domów w Calpe. Strona ta oferuje nie tylko różnorodność opcji, ale także profesjonalne podejście do obsługi klienta, co znacząco ułatwia proces poszukiwań. Jeśli szukasz swojego kawałka raju pod słońcem Hiszpanii, zdecydowanie warto zerknąć na tę stronę.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...