Tuesday, March 10, 2015

Za co lubimy prostotę skandynawską?

Szwecja jest jednym z najbogatszych krajów na świecie, a mimo to rzadko zdarza się trafić tam na wnętrza urządzone "na bogato". Wręcz przeciwnie, większość z nich urządzona jest prosto i skromnie, choć z gustem. Jak to się dzieje, że ktoś, kto może pozwolić sobie na luksus, świadomie z niego rezygnuje na rzecz prostoty? 

Czytam właśnie bardzo ciekawą książkę o intrygującym tytule "Stuffocation", która, w wielkim skrócie, traktuje o tym, jak człowiek od nadmiaru (rzeczy) może umniejszać swoje szczęście. Dokładnie rozumiem co autor książki ma na myśli, po powrocie do domu po 6 latach tułaczki i zwiezieniu swoich rzeczy z dwóch wypraw emigracyjnych, czuję jak nadmiar mnie przytłacza. Nie żebym czuła się nieszczęśliwa, ale przyznam, że z każdą rzeczą którą sprzedaję i która znajduje nowego właściciela, robi mi się jakoś lżej an sercu.

Pewnie słyszeliście o trendzie posiadania mniej, o downsizingu na własne życzenie, może nawet sami wprowadziliście to w życie. To nie przypadek, że trend ten rozprzestrzenia się równolegle do wzrostu mody na Skandynawię. Śmiem twierdzić, że Skandynawowie już jakiś czas temu zrozumieli, że mniej znaczy więcej, może dlatego też rok do roku znajdują się w czołówce narodów najbardziej zadowolonych z życia. To tylko reszta świata tak wolno zaskakuje. 

Dzisiaj kolejne wnętrze pełne prostoty - od kuchni. 












 Zdjęcia: Stadshem

Tęskni mi się za Szwecją!
Pozdrawiam
Marta


7 comments:

  1. Zakochałam się w tej kuchni :). Myślę, że jest dużo ludzi uzależnionych od zbierania różnych rzeczy, zawalania niepotrzebnie mieszkania wieloma niepotrzebnymi rzeczami, a nóż mi się przyda.... Uwielbiam prostotę, która zarówno jest jak i elegancka , tak i praktyczna ( mniej do sprzątania ;) )
    Pozdrawiam

    ReplyDelete
    Replies
    1. O! Dodaję to do mojej listy zalet prostoty - mniej sprzątania!

      Delete
  2. Marto, oj ja tez lubię skandynawskość za jej specyficzna prostotę, za biel i drewno, dzięki któremu zyskuje przytulność :) I zawsze lubię patrzeć na skandynawskie kuchnie i wnętrza :). Nie mam ich nigdy dość :) W każdej szukam inspiracji :)

    ReplyDelete
  3. Ta biała kuchnia jest cudowna... :) Szwedzkie wnętrza są na prawdę genialne!

    ReplyDelete
  4. Marto myślę, że coraz więcej osób niezależnie od szerokości geograficznej powoli odkrywa ten prosty przepis na szczęście - mniej znaczy więcej :)

    Ja wiem, że w moim przyszłym domu będę stawiać na prostotę i minimalizm, ale z mocnym akcentem :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. I całe szczęście, bo to przepis bardzo udany! :)

      Delete
  5. Ja Skandynawię kocham za BEZPRETENSJONALNOŚĆ, funkcjonalność, recykling, naturalne materiały... I za wiele innych czynników, ale te są najważniejsze.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...