Saturday, February 14, 2015

Świerkowa podłoga

Zawsze zastanawiałam się, co to za piękne deski uspokojone bielą, pokrywają skandynawskie podłogi. Znawczynią drewna nie jestem, ale zasłyszałam, że często w skandynawskich domach gości podłoga świerkowa. Jeszcze niedawno planowaliśmy na naszym poddaszu ułożyć sosnę, jednak mój mąż trafił na ofertę desek ze świerku skandynawskiego i nie mogliśmy się oprzeć temu, by nie zaprosić trochę Skandynawii do naszego domu, nawet tylko w postaci desek podłogowych. Podobno świerk jest nieco twardszy niż nasza rodzima sosna, poza tym nie żółknie tak mocno i ma mniejsze sęki. Deski leżały u nas kilka miesięcy zanim trafiły na podłogę i muszę przyznać, że naprawdę nie żółkną, choć i tak planujemy potraktować je odpowiednim środkiem, by je wybielić i wpuścić więcej światła na poddasze. 

Podłoga u nas na poddaszu już prawie ułożona, zostały już tylko ostatnie docinki, a tymczasem chciałam wam zaprosić do przyjrzenia się pięknej podłodze w pewnym skandynawskim domu. Na poddaszu oczywiście :)





Przepiękny kącik z piecem w roli głównej! Marzenie!
 

 I piękna bielona, świerkowa podłoga w pełnej krasie.



 Jestem wielką fanką tych giętych krzeseł! Pięknie komponują się z marmurem i bielą dookoła. 








Źródło: BoSthlm

Pozdrawiam
Marta

2 comments:

  1. Bardzo dziękuję za ten post. Teraz wiem czego szukać, o co pytać! Zawsze podobała mi się jasna podłoga, ale niestety również znawczynią drewna nie jestem.

    ReplyDelete
  2. Czy po latach może Pani ocenić jak się sprawdza taka podłoga? Jak reaguje na uszkodzenia mechaniczne?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...